Mijn eerste dagen in Mexico Guadalajara - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Mexico Guadalajara - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Mexico Guadalajara

Door: Lisa Bevers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 Juli 2016 | Mexico, Guadalajara

Holaaaa vanuit het mooie, vriendelijk en zonnige MEXICO (tot dusver tenminste).

Mijn reis begon maandag 18 juli vanuit Schiphol Amsterdam. Ik realiseerde me nog niet helemaal wat mij te wachten stond voor de komende vijf en halve maand. Ik leefde al een paar maanden naar dit moment toe. Een hele hoop voorbereidingen voor iets dat steeds dichterbij kwam. De dag eenmaal aangebroken, drong dit ondanks alle voorbereidingen niet echt tot mij door. Toen was het toch echt tijd voor afscheid. Dit viel minder zwaar dan gedacht, misschien omdat ik er enorm tegenop zag! Papa, mama en Sabrina een dikke knuffel gegeven, maar toen ik Jeffke gedag moest zeggen kwamen er toch wat traantjes. Gelukkig verpestte dit niet mijn enthousiasme om dit avontuur te beginnen!

Vanuit Schiphol vloog ik naar Houston, hier zou ik een overstap hebben van 3 uur en 20 minuten om vervolgens door te reizen naar Guadalajara. Die vlucht naar Houston duurde me wel echt te lang. Na anderhalf uur had ik al een zere reet en lamme benen. Gelukkig kon ik film kijken in het vliegtuig, ik heb Jungle Book en The great gatsby gekeken haha! Wel last gehad van turbulentie, maar na dit een aantal keer meegemaakt te hebben, kan ik er aardig goed tegen nu. Toen de pilot de landing inzette en ik terug dacht aan het feit dat ik al ruim 9 uur in dit vliegtuig zat, viel het toch wel mee. Tien uurtjes is eigenlijk niks wanneer je je bedenkt dat je helemaal in Amerika staat. Met de auto kom je niet verder dan Frankrijk. De overstap was zo snel voorbij. We moesten vooral lang wachten bij de paspoortcontrole, daarna door de douane en meteen door naar de gate. De controle was echter minder streng dan verwacht. Ik verwachtte namelijk een heel verhoor, maar deze heb ik niet gehad.
Toen nog de vlucht naar Guadalajara, een korte van maar twee uurtjes. Deze twee uurtjes was ik hartstikke misselijk. In Houston was het zeer benauwd en we stapten in een ijskoud vliegtuig, deze temperatuurwisseling maakte me misselijk voor de daaropvolgende twee uur. Het Mexicaanse vrouwtje naast mij had volgens mij medelijden met me. Ze bood me honingsnoepjes aan en vroeg of ik een stukje uit haar Bijbel wilde lezen zodat ik me beter zou voelen haha.
Eindelijk in Guadalajara aangekomen, werden we zeer welkom ontvangen door de Pick-up service die ons naar het hostel bracht. Twee super vriendelijke Mexicaanse studenten die werkten voor een organisatie speciaal voor internationale studenten. In het hostel (La Tequila Backpackers Hostel) werden we ontvangen met shotjes Tequila en Carona. Die Mexicaanse tequila is wel even wat anders dan de Nederlandse, wij drinken eigenlijk gewoon water vergelijken met deze tequila.... De mensen in het hostel zijn super vriendelijk en iedereen wil een praatje met je maken. De eerste avond dus meteen al een hoop mensen ontmoet. Van Australiërs, tot Amerikanen, tot Canadezen tot Denen.

De volgende dag, onze eerste dag in Mexico, zijn we na een stukje toast met jam gaan wandelen. Mats had het allemaal netjes uitgezocht op zijn telefoon, dus hij wist de weg... Niet dus. Vanuit het hostel moesten we naar links en dan als maar rechtdoor naar Avenida Higado 1160. We kregen maar niet gevonden wat we zochten, dus Mats keer nogmaals op zijn kaart. Bleek dat Avenida Higado het adres van hostel was en dus het startpunt, niet de eindbestemming. Dit bracht ons echter wel in het historische centrum van de stad. Ik zal dadelijk foto's uploaden van de prachtige kathedraal. Tussen de middag hebben we heerlijk gegeten, 5 taco's voor 20 Pesos. Omgerekend naar euro's is dit maar liefst €1.

's Avonds zijn de jongens van de Pick-Up service, Jaime en Nazareth, ons komen ophalen om te laten zien waar we lekker konden eten. Ook een aantal mensen vanuit het hostel gingen met ons mee! Het was een soort, tapasbar, elk gerechtje of drankje voor 18 pesos per stuk. Ik heb heerlijk gegeten! Tostados de Pulpo (Tostados met Inkvis), Taco de camarones (Taco met garnalen), een rund burgertje met frietjes en twee mojito's. Dit alles voor ongeveer €5,60. Kortom eten en drinken kost hier helemaal niks nopa nada.

Overdag zijn we op huizenjacht geweest, dit was geen groot succes. Het huis lag niet erg gunstig om naar het centrum en school te reizen. Het tweede huis was nog niet mogelijk om te bekijken, aangezien er niemand thuis was. Daarom zouden we er morgen (vandaag dus) naar gaan kijken. Vandaag hebben we het huis dus gezien; een felblauwe woning met 12 kamers. Echter zijn twee van onze drie kamers nog verhuurd via AirBNB en kunnen we er pas zaterdag intrekken. Omdat er sprake was van een miscommunicatie, mogen we vandaag tot zaterdag verblijven in een ander huis, GRATIS! Ook hier zal ik wat foto's van toevoegen. Vanaf zaterdag mogen we dan echt settelen in ons eigen huisje met nog 9 anderen. Het studentenhuis bevindt zich in de wijk Chapultepec, dé studentenwijk. We zijn slechts twee blokken verwijderd van de barretjes, clubs, kroegen en restaurantjes!

Tot nu toe heb ik het enorm naar mijn zin, ik voel me hier zeker thuis! De Mexicanen zijn zeer aardig en waarderen het ontzettend dat je een paar woordjes Spaans probeert te spreken. Het begrijpen en spreken valt wel tegen. Ze praten zooooo snel en binnensmonds, er is vrij weinig van te volgen. Dit zal waarschijnlijk snel veranderen!

Hasta Luego ;)
Dikke kus vanuit hier!

  • 21 Juli 2016 - 00:32

    Monique Maas:

    Ben nu al jaloers op je :). En dan ben je daar pas 2 dagen..... Geniet ervan1

  • 21 Juli 2016 - 07:30

    Ellis:

    Al 'n hoop meegemaakt in een paar dagen, leuk om je zo een beetje te kunnen volgen!
    Ik kijk al weer uit naar de volgende update, Enjoy!!

  • 21 Juli 2016 - 08:33

    Ingrid:

    Mooi verslag lieverd, hou vol

  • 21 Juli 2016 - 08:47

    Sandra:

    Fijn dat je het al zo naar je zin hebt !
    Geniet ervan meid,dit is de kans van je leven.
    Dikke kus.

  • 21 Juli 2016 - 09:30

    Willemien :

    Nou Lisa
    Ik wens jou daar een hele mooie tijd en geniet

  • 21 Juli 2016 - 09:54

    Nancy :

    Hoi Lisa fijn dat je het super naar je zin hebt. Kijk uit naar het volgende verslag. Geniet ervan en ook vele groetjes van opa en oma

  • 21 Juli 2016 - 10:09

    Yvonne:

    He meis,
    zo wat een reis zeg knap, erg leuk om je zowte kunnen volgen en te lezen wat je nu al allemaal gezien en gedaan hebt, heel veel succes voor de komende tijd, ben heel benieuwd naar je volgende avontuur..

    Xx yvonne

  • 21 Juli 2016 - 12:46

    Hannie:

    Leuk dat wij je zo kunnen volgen hoe het jou vergaat ln dat verre Mexico.Fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt. Veel plezier en geniet.tot je volgende verslag.Dikke kus. Hannie en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Lisa

My adventures while staying in Mexico!

Actief sinds 20 Juli 2016
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 9185

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 28 December 2016

Guadalajara Mexico

Landen bezocht: