Weer een 'korte' update - Reisverslag uit Mazamitla, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu Weer een 'korte' update - Reisverslag uit Mazamitla, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu

Weer een 'korte' update

Door: Lisa Bevers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Augustus 2016 | Mexico, Mazamitla

HEYHEY, ben ik weer.

1 augustus
De dag goed van start gegaan met een workout! Isa en ik hebben besloten een of ander trainingsschema te volgen, met als eerste dag LEGDAY... Na een heftige workout zijn we onszelf gaan verwennen bij een heerlijk restaurant. Aangezien we niet konden kiezen, hebben we maar gewoon alles besteld: Pizza, gekarameliseerde Brie, garnalen popcorn, carpaccio van courgette en een zalmcrostini! Eigenlijk was het de bedoeling om na het eten nog wat te gaan drinken, maar in plaats daarvan zijn we met een zwangere buik van het eten op bed geploft!

2 augustus
Isa en ik kunnen niet meer bewegen... Traplopen, gaan zitten, opstaan, naar de wc gaan, echt ALLES doet pijn. Fijn die workout haha. Toch zijn Ies en ik aan de wandel gegaan en hebben onszelf voor de verandering maar eens verwend. Dit resulteerde in Sushi als lunch en een heerlijke truffelpasta als diner. Helemaal vol van onze pasta keken we elkaar in paniek aan: we konden niet meer opstaan van de spierpijn hahaha. 's Avonds hadden we hét welkomsfeest van Conexion, met GRATIS tequila :) Een mooie avond dus weer waarna om half 8 mijn ogen dichtgingen.

3 augustus
Om half 10 klaarwakker aangezien men besloot de kamer naast mij te verbouwen voor een nieuwe bewoner. Gelukkig is het een lieve meid haha! Eenmaal uit bed werd ik meegenomen voor een Mexicaans katerontbijt: brood gevuld met een kilo aan varkensvlees, gedrenkt in tomatensap. Mijn maag is hier gelukkig maar twee dagen van streek van geweest...

4 augustus
WINKELEN! Een enorm groot pand met daarin ontzettend veel winkels. Wij zijn lekker los gegaan in de H&M, lekker vertrouwd. Daarna zijn we met onze nieuwe huisgenote voor de zoveelste keer naar de Walmart gegaan waar we flink wat voedsel hebben ingeslagen. In de avond zijn we met een huisgenoot (onze Victor die eigenlijk onze vader kon zijn van ongeveer 40 jaar oud) meegegaan naar een oldschool bar, geheel ingericht volgens Londens thema. ECHT GAAF en mét liveband!

5 augustus
Die korte nachten beginnen erin te hakken en ik ben verkouden in het zonnige Mexico. Gelukkig hadden Isa en ik voor een stevig ontbijt gezorgd; vers brood met salami, philedelphia en chocolademelk! Een keer wat anders dan taco's of cornflakes als ontbijt. Samen met onze huisgenootjes hebben we later op de dag de opening van de Olympische Spelen gekeken en daarna gezamenlijk gegeten!

6 augustus
Vroeg opstaan, want wij gaan naar MAZAMITLA! Met een groep van ruim dertig man richting de bergen. Vooraf was geadviseerd een trui mee te nemen, want het kon goed afkoelen. Maar hoe koud kan het zijn in Mexico ? Nou KOUD, echt Nederlands weer; kou en regen. Na een paar heerlijke churros was het eigenlijk de bedoeling om paard te rijden, maar hier had ik geen sterkte behoefte naar. Daarbij zagen de paarden er niet erg goed verzorgd uit, dus ik heb het afgewezen. Achteraf maar goed ook, verschillende paarden zakten regelmatig door hun benen. Ik ben ondertussen met wat anderen gaan Zip-linen! Eenmaal terug bij ons huisje resulteerde de avond in een bbq en tequila. Ik heb nog eens goed geoefend met beerpong, salsa dansen en Mexicaanse liedjes zingen!

7 augustus
Na amper vier uurtjes slaap zijn we het dorpje ingereden om daar taco's te ontbijten. Na het leggen van een goede bodem was het zover: WIJ GAAN QUAD RIJDEN! Isa en ik hebben ons samen op een quad gesetteld en zijn de kou en modder getrotseerd. Wat hebben wij gelachen en wat zagen wij eruit hahaha. We namen een off road route door de bergen en bossen. Aangezien het net had geregend lagen er flinke plassen. Mijn Nike schoenen zijn zeker niet onbeschadigd gebleven. Hierna zijn we koud en nat in het busje terug naar huis gestapt. Met acht man in een busje voor zeven personen; ik heb languit op de grond liggen slapen! Eenmaal thuis onder douche gesprongen en de strijd aan gegaan met een reuze kakkerlak in mijn kamer. Lisa 1 - Kakkerlak 0!

8 augustus
Eindelijk slaap ingehaald, na 12 uur aan een stuk slapen werd ik wakker. Isa en ik zijn naar de Starbucks gewandeld voor een goede koffie om wakker te worden. Verder hebben we overdag een hoop kleine klusjes uitgevoerd zoals sporten, wassen, nagels lakken enz. Toen was het tijd voor het avond eten waar Isa en ik al de hele dag naar uitkeken; pasta met roomsaus, zalm, spinazie, pesto, uitjes en nootjes. Och wat was dat genieten :)

9 augustus
Na een heerlijk ontbijt (omeletten met zalm) zijn we vertrokken naar de dierentuin van Guadalajara. Ik uiteraard zo blij als een kind door de dierentuin gehuppeld en honderd foto's gemaakt! Ik zal er een paar met jullie delen. Echt geweldige dag gehad!! Nu lekker wat gaan eten in de stad met onze nieuwe vrienden uit Mexico.

Hasta Luego Amigos!

  • 10 Augustus 2016 - 08:49

    Monique:

    Ik meen me te herinneren dat je daar naartoe ging om te studeren :) haha.
    Maar je hebt groot gelijk om er ook te genieten. En dat doe je zo te lezen zeker.
    Nog even en je wilt niet eens meer terug.....

  • 10 Augustus 2016 - 16:09

    Hannie:

    Wat is dat genieten. Nog even en dan is het leren geblazen.

  • 11 Augustus 2016 - 10:14

    Hannah Moerland:

    Hallo Lisa, Even voorstellen. Ik ben de moeder van Jorn Bakermans en kon via je foto in dit verslagje komen. Jorn had al wel iets geappt maar nu kon ik toch meelezen hoe fijn het was afgelopen weekend. Fijn dat er een foto geplaatst is op je facebook. Ik wens je een goede tijd in Guadalajara, veel plezier en groeten aan Jorn! (hij zal dit vreselijk vinden, maar toch, moeders)))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mazamitla

Lisa

My adventures while staying in Mexico!

Actief sinds 20 Juli 2016
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 9183

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 28 December 2016

Guadalajara Mexico

Landen bezocht: