Mexico wat ben je mooi! - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu Mexico wat ben je mooi! - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu

Mexico wat ben je mooi!

Door: Lisa Bevers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 September 2016 | Mexico, Guanajuato

Hallo aan het thuisfront,

Ik heb de afgelopen weken natuurlijk weer van alles meegemaakt en ik wil dit uiteraard met jullie delen!

5 t/m 11 september
Deze week heb ik vooral eventjes mijn rust genomen. Ja ook ik heb rust nodig in het zonnige Mexico van al dat feesten. Daarbij stond er op donderdag een feestje voor de boeg. Donderdag aangebroken hebben Isa en ik onszelf eens goed voorbereid op het feestje voor die avond. Pure foodporn in een tentje vlakbij ons huis. Na een heerlijke sushi maaltijd hadden wij nog ruimte over voor de lekkerste churros van de stad en een toetje uit de vitrine van een bakkerij. Ik kom dus 10 kilo zwaarder thuis... Wij onszelf in drie maten te kleine kleding gehezen (na de maaltijd van een uur geleden) en op naar de predrinks. Vanuit hier door naar de club voor een neonparty! Mijn gezicht HELEMAAL onder natuurlijk, zoals het resultaat te zien is op de foto.
De volgende dag was het de verjaardag van onze Spaanse roomie, Marcos. Dit is in de avond uitgebreid gevierd met een bbq en een heeeele hoop sangria. Deze jongeman had zijn waston omgetoverd tot een alcoholfabriek en liters aan deze drank geproduceerd. We konden het niet te laat maken, want de volgende ochtend, op zaterdag, werden wij verwacht op school. Een zaterdag training die gelukkig gevuld was met activiteiten rondom teambuilding. In de avond hebben wij onszelf verwend bij de italiaan; zalmcarpaccio, truffelpasta en een brownie na.
Zondag heb ik lekker aan het zwembad gelegen in de zon!

12 t/m 18 september
Dinsdag helaas de verjaardag van Wen moeten missen, maar mocht je dit lezen; die halen we zeker in! Ik heb op je verjaardag lekker een partijtje getennist in 30 graden en nog verloren ook. Gelukkig werd ik door mijn roomies 's avonds goed verwend met kebabwraps en échte Spaanse tortilla. Als toetje natuurlijk MARSHMELLOWS boven de bbq :) Als een kind zo blij.
Woensdag hebben Mats en ik na schooltijd de fiets genomen om een stukje te fietsen en zijn uiteindelijk beland in een heerlijk barretje. Het 18 pesos barretje!

Donderdag zaten we om 07:00 in de les en daarna snel naar huis voor de laatste voorbereidingen voor ons weekendje. Samen met Iesje verse salades gemaakt om mee te nemen voor de busrit. Snel nog even met lieve vriendinnetjes bijgekletst op Skype en hop die bus in op weg naar Guanajuato. Bij aankomst in het hotel heb ik mezelf in het restaurant gestort voor een heerlijke pasta en mezelf daarna geïnstalleerd op mijn kamer. In de avond hebben we de Grito bijgewoond, dé viering op independence day! Vanuit hier zijn we doorgegaan naar het hotel voor de afterparty, een mooi feeske!

De volgende ochtend al vroeg op voor de tour door Guanajuato. Wat een prachtige stad! Ik zal nog wat foto's uploaden. Ook deze avond eindigde natuurlijk in een feestje in een prachtige balzaal. Vanuit hier nog even doorgegaan naar de club in het centrum. Eenmaal in het hotel had ik nog 1,5 uur slaap voor de boeg. Na een kort uurtje werd ik wakker en besloot ik tequila mee te drinken met de mensen in de tuin van het hotel.. Achteraf geen goed idee, want we moesten weer in de bus naar het volgende dorpje, San Migual de Allende. Ook weer een prachtig dorpje. Na een aantal uur was het weer tijd voor het volgende dorpje; op naar Queretaro. Hier hebben we heerlijk gegeten op een pleintje in het centrum. Toen was het tijd onszelf op te doffen voor een avond in de club! De volgende ochtend weer vroeg vertrokken naar het laatste plekje: Pina de Bernal. Hier heb ik samen met de meiden Isa en Tessa lekker omhoog geslenterd. Uiteraard hebben wij onderweg ieder winkeltje gezien! Kortom, een geweldig weekend met veel mooie dorpjes en feesten. Wel heel vermoeiend :p

19 t/m 21 september
Maandag stond om kwart voor zes de wekker, reality time: school. Na school een dutje gedaan en vervolgens lekker gaan winkelen. Ikke helemaal gelukkig, want ik heb eindelijk mijn parfum gevonden: La vie est Belle. Deze had ik wegens een te zware koffer thuis moeten laten. In de avond hadden we de wekelijkse roomienight, Sushiiii!

Dinsdag avond hebben we het bekenda la lucha libre gezien. Stevige mannen in strakke leggingen met maskers op die gaan 'worstelen'. Eigenlijk een grote show waarin ze elkaar niet echt pijn doen. Ik heb twee uur lang met open mond naar dit fenomeen gestaard. Ook heel leuk was dat de arena vol zat met schreewende Mexicanen. Mats voelde zich natuurlijk helemaal thuis!

Woensdag heb ik met mijn spaansklasje de Guachimontones bezocht, de foto's zien jullie nog verschijnen! Wij hebben namelijk een hele fotoshoot gehouden met deze prachtige achtergrond! Bij thuiskomst hebben Mats en ik onszelf verwend met de eerste MacDonalds burger hier in Mexico, Yammieee! Toen moesten we er echt aan geloven; studeren voor ons eerste tentamen. Vandaag heb ik het Spaans grammatica tentamen gemaakt en ik heb er een goed gevoel over :)

Jullie zien de foto's wel op Facebook verschijnen.
Tot snel xxxx

• 23 September 2016 - 08:33

Monique:

Leuk weer wat te lezen na de diverse mooie foto's die we af en toe voorbij zien komen.
    Die 10 kg zullen wel wat overdreven zijn, maar 'n beetje meer kun je hebben.
    En volgens mij begin je een aardige lekkerbek te worden :).
    Geniet er nog lekker van. Volgens mij heb je de tijd van je leven......

• 23 September 2016 - 13:07

Hannie:

Leuk verslag . Zijn weer een beetje op de hoogte van het avontuur Mexico. Het is fijn om te lezen dat het zo goed gaat . Geniet er van de tijd gaat snel. Voor je het weet ben je weer in Nederland. Groetjes Hannie en Henk.

• 25 September 2016 - 10:16

Ellis:

Heerlijk om je verhalen te lezen! Wat maak je veel mee, heel bijzonder!
    Gelukkig moet je af en toe ook nog eens naar school want anders zou het wel heel saai worden....wat 'n feesten!
    Inmiddels zitten de eerste 2 maanden er al weer op, time flies!
    Maak je geen zorgen over die 10 kg want die kun je wel hebben haha enne...knap dat je tegenwoordig zoveel lust! Over een maandje of wat verwachten wij heerlijk aan te kunnen schuiven bij een Mexicaanse avond voorzien van al dat lekkers dat jij daar hebt leren eten.....

• 06 Oktober 2016 - 08:27

Sandra:

Ik hoor het wel, weer waanzinnig leuke dingen gedaan.
    Lijkt meer op een snoepreisje dan op een serieuze studie . Hahah
    Groetjes en geniet ( maar dat laatste komt wel goed)
    Dikke kus