Tranquilo en op rakt! - Reisverslag uit Chapala, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu Tranquilo en op rakt! - Reisverslag uit Chapala, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu

Tranquilo en op rakt!

Door: Lisa Bevers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

06 Oktober 2016 | Mexico, Chapala

Ben ik weer:)

23 tm 29 september
Deze week heb ik het voor de verandering een rustig aan gedaan. Dit betekent een keer geen feestjes. Wonderbaarlijk niet? Uiteraard heb ik mezelf wel gecompenseerd met lekker eten. Zo ben ik gaan ontbijten bij een waffel-place. Mijn ogen waren weer eens groter dan mijn maag en ik bestelde een wafel met appel en een fruitschaal. Ik kwam niet verder dan een halve wafel... Daarnaast ben ik met de meiden gaan eten bij mijn favoriete Italiaan; Osteria 10. Uiteraard ging ik weer voor de overheerlijke truffelpasta! Op zaterdag heb ik met de meiden het waxen museum in Guadalajara bezocht. Hiervan hebben jullie de foto's al gezien op Facebook.
Verder een rustig weekje gehad op school.

30 september tm 5 oktber
Vrijdag ochtend vroeg opgestaan en de Uber gepakt naar het vliegveld. Hier hebben Isa, Mats en ik een auto gehuurd om een weekendje op rakt te gaan rondom Chapala, het grootste meer van Mexico. In onze mini Nissan (ons koekblikje) met volle moed die kant op gereden! Eenmaal aangekomen, hebben we heerlijk ontbeten in een Frans tentje. Daarna hebben we boodschappen gedaan om onszelf te voorzien van hapjes om te nuttigen aan de rand van het zwembad van ons hotel. Na ontspanning aan het zwembad zijn we naar Ajijic gereden voor diner. Tot onze verbazing was alles dicht en dat om 21:00 in Mexico? Met enorme honger zijn we uiteindelijk geëindigd in Chapala bij de enige tent die nog open was. Het was kermis in Chapala en heel het dorp was hier te vinden. Als afsluiting van de kermis was er een vuurwerkshow, dit terwijl wij nog aan het eten waren. Ik dacht dat ik een slecht geweten had, maar Mats... hahaha bij elke knal stond de angst in zijn ogen!
De volgende dag zijn we na een lange nachtrust gaan ontbijten in het centrum. In de middag werden we verwacht op een bootparty midden op het meer. Er was echter één probleem: de locatie van de vertrekplaats was anders op Facebook dan degene die wij hadden doorgekregen, het werd dus kiezen. Wat bleek... Verkeerde gekozen. Dat was dus haasten in ons bakblikje naar de andere kant van het meer en dat op de Mexicaanse wegen; een en al gaten! Maar we hebben het gered en een heerlijk feestje gehad. Helaas was er geen eten aanwezig en kwamen wij uitgehongerd van de boot af. Onderweg naar huis zijn we dus maar even gestopt bij Domino's die we op bed in het hotel hebben genuttigd.
De volgende ochtend hebben we de overgebleven pizza als ontbijt naar binnen gewerkt. Aangezien het regenachtig was besloten wij onszelf eens goed te verwennen; een dagje naar de Spa!! Hier hebben we genoten van 4 verschillende jaccuzi's (van Appel Azijn, tot Bloemen tot Koffie) en daarna een massage!

Maandag moesten we er weer aan geloven en was het tijd voor school. In het tussenuur samen met Mats de Subway bezocht en lekker in het gras gelegen. Uit school hebben we boodschappen gedaan, want het was mijn en Isa's beurt om de wekelijkse roomienight te verzorgen. Heerlijk gegeten en als toetje met 10 man uit één bak ijs zitten lepelen :) De volgende ochtend zijn Isa en ik voor schooltijd sportief gaan doen en gaan tennissen. We worden al een beetje beter! Uit school ben ik gaan picknicken in het park en heb ik vrienden gemaakt met de plaatselijke bevolking; eekhoorns. Het was echter een hele klus om te picknicken, aangezien de eenden ook honger hadden. De eenden zijn hier alleen dubbel zo groot als in Nederland, dus ik natuurlijk rennen...

Vandaag zijn we uit school meegegaan met Hector naar het restaurant van zijn vader hier in de stad. All you can eat voor 170 pesos (iets meer dan 8 euro). Heerlijk! Een keer fatsoenlijk vlees zonder vet en niet taai. Daarbij mezelf volgepropt met o.a. tomatensoep, empanadas en verschillende worstjes. Vanavond de dag afsluiten met bowlen!


Kusjes uit Mexico

  • 06 Oktober 2016 - 07:15

    Ellis:

    Heerlijk zeg om zo overal eens wat te eten, lijkt mij ook wel wat!
    Je hebt overigens al een mooi kleurtje

  • 06 Oktober 2016 - 09:51

    Nancy:

    Hoi wat gaat de tijd snel. Jij hebt in die 2,5 maand al meer gezien dan ik. Maar geniet ervan het is zo weer eind december.

    Groetjes Nancy opa en oma

  • 07 Oktober 2016 - 12:18

    Tante Tine:

    Lieve Lisa,
    Wat een belevenissen! Fijn, dat je van alles geniet.
    Je bent gauw jarig en dus feliciteer ik je via deze weg.
    Van harte proficiat en een mooi komend jaar.
    Geniet van een gezellige verjaardag!
    Dag! tante tine

  • 09 Oktober 2016 - 17:00

    Hannie:

    Fijn om te lezen dat het goed gaat in Mexico.krijg honger als ik lees over al dat lekkere eten. Wij gaan hier wel naar de Chinees. Geniet ervan de tijd gaat snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Chapala

Lisa

My adventures while staying in Mexico!

Actief sinds 20 Juli 2016
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 9193

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 28 December 2016

Guadalajara Mexico

Landen bezocht: