Verjaardag vieren en naar Baja Californië - Reisverslag uit La Paz, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu Verjaardag vieren en naar Baja Californië - Reisverslag uit La Paz, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu

Verjaardag vieren en naar Baja Californië

Door: Lisa Bevers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Oktober 2016 | Mexico, La Paz

Ik dacht het is weer eens tijd voor een update vanuit Mexico!

6 t/m 10 oktober
Donderdag was een lange dag op school, gelukkig hebben we het tussenuur nuttig opgevuld; Isa en ik waren plannen aan het maken voor een tripje naar Baja Californië. Uit school zijn we met Tessa en Hannah meegegaan voor een lesje paaldansen, dat werd spierpijn de dag erna. 's Avonds ben ik samen met Naza gaan salsa dansen op een prachtige locatie. Een soort ballroomzaal met livemuziek. Ik stond daar natuurlijk weer heerlijk te stuntelen midden op de dansvloer terwijl alle Mexicanen sierlijk om mij heen bewogen. Gelukkig heb ik heel wat afgelachen!
De volgende dag was de dag van het huisfeest!! Wij hadden onze huisbaas zover gekregen om toch een feest te mogen organiseren namens de 4 jarige roomies in oktober, waaronder ikzelf (in het verleden is het blijkbaar een aantal keer goed misgegaan). Het vergde een hoop aan voorbereiding om het feest goed te laten verlopen; van beveiliging tot een dixie tot het maken van een gastenlijst. Vooraf aan het feest hebben we met alle huisgenoten de bbq nog aangestoken en een goede bodem gelegd. Langzaamaan stroomden de gasten binnen en al gauw stond de kiet vol met ongeveer 150 man! WAT EEN FEEST. De volgende ochtend eens goed gaan ontbijten (late lunch eigenlijk) bij een visrestaurant en mezelf volgepropt aan knoflookgarnalen :) Verder mijn rust genomen, want 's avonds stond het volgende feest voor de deur.
Op zondag ben ik samen met de meiden gaan surfen! Wat een hilarische ervaring, ook wel leedvermaak. Wat hebben we staan gieren wanneer een van ons weer onderuit ging.

11 t/m 16 oktober
Op naar Guadalajara airport om de vlucht naar La Paz Baja Californië te pakken samen met Isa! Na lekker geslapen te hebben in het vliegtuig komen wij aan in het godsgruwelijk hete La Paz. We hebben onze spullen in de AirBNB kamer geloodst en zijn aan de wandel gegaan. Al gauw zijn we neergeploft bij een visrestaurant aan de boulevard. Na het kijken van de zonsondergang hebben we onder het genot van een salade de planning gemaakt voor de komende dagen.
De volgende ochtend vroeg ons bed uitgeklommen, bikini aangetrokken en hop met de bus naar een van de mooiste stranden: Balandra Beach! Een helderblauwe, ondiepe zee, grenzend aan een wit strand. Na een heerlijke middag zijn we doorgereisd naar El Tecolote. Hier zouden de geweldige visrestaurantjes zitten? Wij hebben deze echter niet gevonden... Garnalen die té lang gebakken waren, bieflap vol met vet en pezen en een rode wijn die te lang open had gestaan (althans, volgens Isa. Voor mij smaakt wijn sowieso al niet). Met een half gevulde maag zijn we terug gegaan naar La Paz, waar we ons verwend hebben met sushi! Ofja, één sushirol was niet te eten door de saus die eroverheen zat... Isa en ik kwamen uiteraard niet meer bij van het lachen aangezien we kokhalzend in het restaurant zaten. In de avond werd ik echter om 23.00 al vanuit Guadalajara gefeliciteerd met mijn verjaardag. Dit was het moment waarop Isa en ik ons realiseerde dat we al 1,5 dag in één uur tijdsverschil hadden geleefd, zonder het te weten. Dat krijg je als je de volledige vlucht slaapt en je telefoon automatisch op de juiste tijdzone springt haha...

MIJN VERJAARDAG! Op afstand toch leuke felicitaties en verrassingen gekregen. Isa had de kamer versierd met vlaggetjes en gaf me een roos. Van mijn vriendinnetjes kreeg ik een lieve brief met korte verjaardagsberichtjes. Verder nog even met papa en mama gebeld en een lieve video boodschap ontvangen! Daarna was het tijd voor de boottocht die we hadden geboekt. Uiteraard liet Isa mij niet gaan zonder de vlaggetjes om mijn lichaam te knopen. Wat een geweldige ervaring, die boottocht! Een prachtige omgeving onderweg naar het eiland Isla Espiritu Santos met helderblauw zeewater en mooie vormen in de rotsen wegens corrosie. Aan de achterkant van het eiland leeft een zeeleeuwen kolonie van maar liefst 300 stuks. Hier zijn we uit de boot gesprongen om tussen de zeeleeuwen te gaan snorkelen! Ik heb het helemaal niet zo op vis, tenzij ze op mijn bord liggen, maar nu moest ik dus wel... Ik ben blij dat ik het gedaan heb, wat een avontuur! Bij terugkomst hebben we onszelf opgefrist en zijn we een lekker luxe uit eten geweest! Althans, voor Mexicaanse begrippen. Een vijf sterren restaurant in Mexico is dus vergelijkbaar met de prijzen van ieder ander standaard restaurant in Nederland. Isa en ik konden bijna niet meer lopen na het hoofdgerecht...

Op donderdag zijn we in de late ochtend naar Cabo San Lucas vertrokken. Hier was het nog een beetje warmer! Het was een aardige zoektocht de AirBNB te vinden, maar bij aankomst zijn we direct in het zwembad gesprongen. Dit maakte alles uiteraard weer goed. Vervolgens zijn we in de haven gaan slenteren en verschillende souvenirs winkels gaan bezoeken. Hier moest Isa weer even grappig doen door een speelgoedslang in mijn nek te leggen. Dit resulteerde in een vliegende slang door de winkel, een harde krijs waarna ik gillend naar buiten rende en op straat in mijn broek plaste van het lachen. Gelukkig wordt San Lucas overspoeld door Amerikanen, waarbij wij Hollanders maar heel rustig en normaal zijn. Om bij te komen van de schrik hebben we het op cocktails drinken aan het strand gezet! Dit met een heerlijke liveband. Hierna zijn we één barretje opgeschoven en hebben we heerlijk gegeten, maar vooral ook weer veel gelachen. Isa vertelde de ober dat ik vandaag jarig was, dus werd ik verrast met zingende obers en een shot tequila. Ofja shot... een half champagneglas dat in één keer in mijn mond werd gegoten.
De laatste dag hebben we voornamelijk op het strand besteed. In de ochtend hebben we nog een poging gewaagd om te paddle surfen. Dit was best lastig aangezien de jetski's om je heen vlogen en flinke golven veroorzaakte. Ook hier hebben we weer aardig in een deuk gelegen. In de middag hebben we heerlijk languit op het strand gelegen. We hadden een prima manier gevonden onszelf te vermaken: de mannen/vrouwen die souvenirs aanbieden aan het strand het lekker moeilijk maken. 'Een armbandje voor je Mexicaanse vriend?' 'Nee sorry meneer, wij zijn kei lesbisch.' 'Niet mooi? Maar iedereen vindt deze armbanden mooi.' 'Dan verkoop je ze toch aan iedereen...' HAHAHA Gelukkig konden ze onze humor wel waarderen.
Zondag ochtend om 07;00 uit de veren om terug te reizen naar Guadalajara na een heerlijk weekje genieten van dit paradijs. Bij thuiskomst kreeg ik nog een verlate verjaardagsverrassing! Mijn hele kamer vol met ballonnen, ik voelde me opnieuw weer even jarig :) Daarna zijn we lekker met z'n viertjes uit eten geweest voor mijn verjaardag!

17 t/m 21 oktober
Deze week weer eens lekker rustig aangedaan. School gaat langzaamaan al richting de laatste lootjes! Verder hebben Mats en ik onze planning gemaakt voor de reis zodra school is afgelopen. Lekker 3 weken op rakt naar o.a. Cuba, Cancun en Playa del Carmen. Tenslotte heb ik deze week nog gebruik gemaakt van twee verjaardagscadeautjes:
- Naar een trampoline park. Je zou zeggen een uurtje klinkt weinig. Nou,
vijf minuten waren we al bekaf! Maar we lieten ons niet kennen, er
was tenslotte voor 60 minuten betaald ;)
- Naar de film Enferno! Een combo besteld van 2 frisdranken en een bak
popcorn. Niet wetende dat je hier een hele familie mee kunt voorzien...
Het was namelijk een liter cola per man. Wilde je die opdrinken, dan
zat je meer op het toilet dan in de filmzaal.

Kortom, weer een hoop ervaringen rijker en hoop tranen gelaten van het lachen!
Tot snel xxx

  • 21 Oktober 2016 - 19:43

    Lisa Bevers:

    P.s. Foto's volgen nog! Hopelijk ook de filmpjes van het snorkelen.

  • 21 Oktober 2016 - 20:00

    Ellis:

    Wauw, wat 'n belevenissen weer allemaal!
    Het is en blijft fijn om telkens weer een berichtje te lezen, jullie lachen wat af daar in het verre Mexico maar terwijl ik hier jouw verhaaltjes lees verschijnt er ook bij mij een glimlach op mijn gezicht, mooi dat het zo goed met je gaat!
    Ga nog even zo door!!
    Dikke kus van mij

  • 21 Oktober 2016 - 22:23

    Hannie:

    Jou verjaardag is in ieder geval niet onopgemerkt voorbij gegaan. Terwijl jij daar in Mexico heerlijk aan het genieten bent,drinken wij hier Mexicaanse koffie gekocht in Duitsland. Op ons logeer adres. Onder het genot van de koffie denken wij dan aan jou. Geniet nog maar even.

  • 21 Oktober 2016 - 22:31

    Sandra:

    Weer geweldig al die avonturen !!
    En flink lachen geblazen.
    Nog een week of 8 dus nog even alle plekjes van je lijstje bezoeken.
    En veel foto's maken zodat ik mss overstag ga om mijn vliegangst opzij te zetten en het
    ook eens met eigen ogen ga bewonderen.

    Groetjes en geniet met volle teugen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, La Paz

Lisa

My adventures while staying in Mexico!

Actief sinds 20 Juli 2016
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 9194

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 28 December 2016

Guadalajara Mexico

Landen bezocht: