Puerto Vallarta en Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu Puerto Vallarta en Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu

Puerto Vallarta en Mexico City

Door: Lisa Bevers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 November 2016 | Mexico, Mexico-stad

Heey Halloo,

Het is weer tijd voor een update vanuit het nog steeds zonnige Mexico! Ik heb er weer twee reisjes op zitten en dus een hoop te vertellen!

22 tot 27 oktober
Het was tijd voor de tweede zaterdag sessie van het vak Management. Dit keer was het voornamelijk luisteren in plaats van doen en daarom om direct minder leuk. Bij thuiskomst heb ik snel mijn spullen gepakt voor de Poolparty! Eenmaal aangekomen op de partylocatie rond 5 uur was de zon al achter de wolken en kon ik het zwemmen wel vergeten. Dit mocht de pret niet drukken; er volgden een hoop potjes bierpong. Naar een aantal rondes ben ik een bed tegen gekomen onderweg naar het toilet en heb hier twee uurtjes doorgebracht, totdat ik werd wakker gemaakt met de boodschap; 'wakker worden, we gaan naar huis.'. Ik dacht dat het feest al was afgelopen, maar het was pas 11 uur en iedereen had al genoeg gehad ;) Mooi feeske haha... De volgende dag lekker aan het zwembad gelegen!

Woensdag hebben Mats en ik rond geslenterd in het schattige en kleurrijke Tlaquepaque, een wijk in Guadalajara. Hier hebben we op het terras genoten van een heerlijke Leffe!

28 oktober tot 2 november
Vrijdag avond een pre-verjaardagsdiner voor Naza met wat huisgenootjes om vervolgens te vertrekken naar Puerto Vallarta voor een weekendje. De 29 werd hij 26 jaartjes oud :) Dit moest natuurlijk gevierd worden met een verjaardagsontbijt: taaaaart! Na een stevig ontbijt zijn we de boulevard gaan bewandelen en een flink aantal souvenirwinkels afgegaan. Normaal gesproken ga ik op pad met mijn twee Hollanders en verstaat niemand wat wij onderling bespreken. Dit maal was ik even vergeten dat alle Amerikaanse toeristen in Puerto Vallarta ons wel konden verstaan wanneer wij Engels spraken. 'I want a cute souvenir, but not one of those awful american tourist t-shirts!' Zonder na te denken dat iedere Amerikaan dit natuurlijk kon verstaan haha. Vervolgens nog even op het strand genoten en toen aangeschoven bij een heerlijk steak restaurant! Met volle buik was het tijd voor een salsa lesje en daarna een potje bowlen. Ik was super blij toen Naza vertelde dat dit zijn eerste keer bowlen zou worden (kon ik misschien een keertje winnen). Maar het tegendeel is bewezen, hij blijkt een natuurtalent... De volgende dag zijn we doorgereden naar Sayulita om heerlijk op het strand uit te rusten. We hebben een local gevraagd naar een plekje op de heuvel om de zon in de zee te zien zakken. Echter hadden we nog geen avondeten op en de tijd tot zonsondergang was beperkt. Oplossing: eerst toetje dan avondeten, er stond namelijk een heerlijk kraampje met cheesecake en wortelcake langs de weg! Vooraf wisten wij echter niet dat het zo'n gedoe zou worden om bij het strand achter de heuvel te komen. Een hele tocht door de rimboe... Eenmaal aangekomen moesten wij nog een afdaling naar beneden maken en daar was het prachtige kleine strandje met de laatste zonnestralen! Echter hadden we niet nagedacht over het feit dat we ook weer omhoog moesten om bij de auto te komen. Wij met een telefoon zaklamp steil omhoog op slippers door de rimboe. En dat terwijl de enorme krabben onder onze voeten door kropen. Ik ben dus niet gemaakt voor dit soort avonturen.. En al helemaal niet nadat Naza mij die middag heeft laten zien wat voor dieren er hier in de bomen leven: leguanen.
Na dit avontuur zijn we begonnen aan de vijf uur durende terugweg met de hulp van koffie en redbull.


3 tot 8 november
Op donderdag hebben wij eerst een tentamen spaans geknald om daarna direct in de taxi naar het vliegveld te stappen. Mats en ik gingen 4 daagjes naar Mexico City. Bij aankomst in de avond zijn we met de host van onze AirBNB wat gaan eten en hebben we plannen gemaakt voor de komende dagen. Vrijdag stonden wij om 9 uur al op straat om de stad te verkennen, jeejte wat was het koud hier! Een zure wind en in de ochtend slechts 14 graden. Ik had natuurlijk met al mijn optimisme maar één lange broek bij en verder alleen hempjes en shorts. Na een heerlijk yoghurt ontbijt hebben wij flink wat afgewandeld om alle toeristische attracties te bekijken en te fotograferen. De toeristische attracties zijn prachtig, maar de rest van de stad is grauw, saai en het stinkt! Op zaterdag zijn we door het immens grote Chapultepec Park gelopen en hebben een kasteel bezocht. Na deze flinke wandeling hebben wij onszelf goed volgepropt met heeeerlijke sushi! Tenslotte hebben wij de privécollectie van een rijke Mexicaan bezocht; het Sumaya Museum. Zondag was een prachtige ervaring; de piramides van Teotihuacan. Echt werkelijk waar prachtig!! Daarbij ook goed voor de beentjes en de hoogtevrees; wij hebben de piramide namelijk beklommen in de bloed hitte. Bij thuiskomst onszelf weer goed verwend met een heerlijke 400gr steak, jammieee :) Op onze laatste dag hebben wij een bezoekje gebracht aan Puebla! Wat een mooi kleurrijk stadje met Spaanse invloeden en heel veel prachtige kerken. Mats had er ondertussen al genoeg gezien, maar ik moest toch even overal een foto van maken.
Kortom, weer vier dagen met prachtige gebouwen, veel kerken en een hoop gelach!

Nu doen we het weer even rustig aan de komende week! Langzaam komt mijn grote reis in december al dichterbij. Ook de laatste schoolweekjes zijn begonnen. De tijd hier gaat veeeel te snel...

Liefs Lisa

  • 09 November 2016 - 07:59

    Ellis:

    Hi there! Nog proficiat met Naza, handsome guy! Terwijl jij daar nog steeds in het zonnige Mexico rond loopt hebben wij hier inmiddels al hele andere temperaturen bereikt, brrr, de kachel brandt en zelfs de eerste sneeuw schijnt al gevallen te zijn in Nederland! (gelukkig niet in Veghel maar hoorde het op de radio).
    Nou zal die bikini over een week of wat toch wel versleten zijn van al die poolparty's maar dat is dan ook niet zo erg want hier heb je hem in ieder geval niet nodig en voor het nieuwe avontuur Valencia heb je of een nieuwe bikini of je hebt toch geen tijd voor poolparty's want daar moet je werken......
    Zo langzamerhand begint het einde al in zicht te komen, zal wel ff lastig worden denk ik zo!
    Gelukkig is Naza piloot, hij komt gewoon ff op de koffie en kunnen wij ook kennismaken met hem!
    X, Ellis



  • 09 November 2016 - 08:00

    Sandra:

    Mooie avonturen !
    En zo te horen lust je bij thuiskomst alles wat de pot schaft,ook de kookkunsten van je moeder ( hahaha)
    Geniet nog maar goed want idd het einde komt in zicht,
    Dikke kus !!

  • 09 November 2016 - 10:53

    Monique:

    Leuk weer deze update. Maar vraag me een ding af. Waarom ga jij in een Spaanstalig land tegen een Spaanstalige vriend, terwijl je zelf Spaans studeert, Engels spreken??? Een mooiere gelegenheid om je Spaans goed op te vijzelen heb je niet......... Al had ik graag muisje gespeeld om de blik van die Amerikanen te kunnen zien :) .....

  • 09 November 2016 - 14:31

    Hannie:

    Nou nou wat een belevenissen allemaal. Kun je straks nog wel wennen in ons koude kikkerlandje.Maar op deze reis kun je wel een tijdje teren,tot de volgende reis. Terwijl jij in Mexico stad was ben ik naar Spanje geweest. Heb de omgeving van Malaga bekeken. Was ook erg mooi. Geniet nog van je laatste maand.

  • 09 November 2016 - 15:35

    Tante Tine:

    Dag Lisa,
    Tot nu toe heb je alle hindernissen overleefd! Bravo!
    Nog ruim anderhalve maand en dan zit je weer in het nuchtere Holland.
    Heeft ook wel iets hoor.
    Afgelopen week hebben we de verjaardag van tante Goof gevierd in een restaurant bij de duinen.
    Oer gezellig samen en mooi herfstweer.
    Doe sinterklaas de groeten als je hem tegen komt en maak er het beste van.
    Veel liefs en veel groeten!

  • 09 November 2016 - 15:47

    Lisa:

    Dankjewel allemaal! Ik Ben hier inderdaad nog volop aan het genieten, maar dat verwacht ik ook dat jullie doen in het kikkerlandje ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Lisa

My adventures while staying in Mexico!

Actief sinds 20 Juli 2016
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 9198

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 28 December 2016

Guadalajara Mexico

Landen bezocht: