Naast zon zee strand, ook maar naar school. - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu Naast zon zee strand, ook maar naar school. - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu

Naast zon zee strand, ook maar naar school.

Door: Lisa Bevers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 September 2016 | Mexico, Puerto Vallarta

Hola chicos!

Het is al een hele tijd geleden dat ik een update heb geschreven, maar dat betekent niet dat ik heb stilgezeten! Integendeel.

11, 12, 13, 14 augustus
De introductiedagen op ITESO. Drie brakke Nederlanders om elf uur 's morgens in een collegezaal met ongeveer 100 man aan uitwisselingsstudenten. Waarom zo brak? Eigenwijs is ook wijs en wij zijn de avond lekker op stap geweest. Tegen alle verwachtingen in zijn er nog een aantal Nederlanders, we zijn met een groep van een stuk of tien denk ik. Na veel informatie en een rondleiding hebben we de dag afgesloten met uiteraard Taco's. In de avond vond er een bbq plaats in casa Mexico, gevolgd door drankspelletjes. Een hoop van onze ITESO University medestudenten kwamen ook opdagen. Je raadt het al; de tweede dag van de introductie zaten er een hoop brakke studentjes in de zaal, waaronder wij. Na deze oersaaie presentatie zat de introductie erop. Thuis hebben we onze spullen verzameld en de bus gepakt op weg naar Sayulita! Een hippie surfdorpje aan zee. Eenmaal aangekomen laat op de avond onszelf opgefrist en gaan dansen op Cubaanse- en salsamuziek in een klein open barretje!
De volgende dag hebben we heerlijk op het strand gelegen en wat winkeltjes bezocht. De planning was om te gaan surfen, helaas waren we de groep verloren. Echter is dit een goede reden om terug te gaan! Uiteindelijk hebben we (de meiden) onszelf maar het terras opgesleurd voor een levensgrote margarita cocktail en heel veel nacho's om zo van de zonsondergang te genieten!
14 augustus vulde zich met de busreis terug naar Guadalajara en vermoeidheid...

15 t/m 21 augustus
Maandag moesten we er dan toch echt aan geloven, de eerste lesdag. Nog oververmoeid van een geweldig weekend in Sayulita, zaten wij om 07:00 's morgens in de schoolbanken. Gelukkig valt er heerlijke verse koffie te halen op school! ITESO is echt een prachtige locatie, de campus is heel groen en er hangt een rustige sfeer. Tot aan 5 december houd ik mij op school bezig met: Spaans, Advertising en Management. De eerste week op school vloog voorbij. Spaans zal een uitdaging worden, maar de andere twee vakken zijn van minder hoog niveau. Woensdag avond hadden we een pre-drink voor een pre-drink (jaja, gekke Mexicanen hier). Dit resulteerde in een korte nacht aangezien de les donderdag ochtend om 07:00 startte. Een heerlijke Mexicaanse stortbui bracht ons nog meer in de stemming om naar school te gaan... Eenmaal op school aangekomen, bleek de les uit te vallen. De leraar had gemaild naar onze nog niet werkende schoolmail. Gelukkig was onze volgende les pas om 13.00 's middags. Op aanraden van de Mexicaanse studenten zijn wij lekker een uur gaan slapen op de banken in de bibliotheek. Alles kan hier in Mexico. Donderdag avond en vrijdag heb ik even rustig aangedaan, want op zaterdag stond er een tripje voor de boeg: TEQUILA.
Om 10 uur in de ochtend vertrok de bus naar een dorpje op ongeveer 1,5 uur rijden van Guadalajara, genaamd Tequila. Hier vind je namelijk de velden met de agaveplant waarvan men het bekende drankje maakt. Ook bevinden zich hier een aantal fabrieken waar het wordt gefabriceerd. Met al mijn kracht heb ik korte metten gemaakt van één van de planten (hopelijk komen de foto's snel online zodat ik deze met jullie kan delen). Na een rondleiding in de fabriek was het uiteraard tijd om de tequila te nuttigen tijdens een feest op het erf van de fabriek! Mooi feeske ;)

22 t/m 28 augustus
Wij vond het tijd om de Brabantse gezelligheid eens toe te passen in casa Erasmus. Dinsdagavond is vanaf nu: roomiesnight! De eerste keer was het aan mij en Isa om voor 10 personen een maaltijd op tafel te zetten. Een hele klus in een keuken met kromme pannen zonder antiaanbaklaag... We hebben het onszelf niet té moeilijk gemaakt en het bij een pasta gehouden.
Op woensdagavond had ik afgesproken met mijn ITESO Buddy (een ITESO student, toegewezen om je vooruit te helpen dit semester). Een super vriendelijke meid, zoals vrijwel alle Mexicanen, waarmee ik dus een hapje ben gaan eten. In de avond ben ik naar de rand van de stad gegaan om vanaf een heuvel het uitzicht over de city by night te bekijken, echt prachtig!
Donderdag ochtend om 06:00 verzamelen voor een busreis van ruim 8 uur naar Mayto Beach voor Beach Festival! Echt een prachtige locatie vlakbij Puerto Vallarta. Ik heb helaas geen camera meegenomen i.v.m. diefstal, dus ik moet wachten op foto's van de organisatie om te laten zien hoe geweldig dit weekend was :) Maar kort samengevat: zon, zee, strand, poolparty, tequila, neonparty, holy colour party, whiteparty, kamperen, baby schildpadjes vrijlaten in zee, lantaarns oplichten en vooral GENIETEN! Helaas de laatste dag in een bij gestapt en dus de hele avond gehinkt/gedanst op één voet aangezien de andere te dik en pijnlijk was om op te staan.. Toch een mooie avond gehad!

29 augustus t/m 4 september
Dinsdag hebben Isa en ik na schooltijd het heft in eigen handen genomen en besloten onze tenniskills eens voor de dag te toveren. Voor beide was het al jaren geleden dat we een tennisveld hadden betreed. Met goede moed in de Mexicaanse zon zijn we van start gegaan. Ik moet zeggen dat ik het aardig ben verleerd haha. 's Avonds hadden we onze tweede roomiesnight, dit keer de beurt aan Mats en Hafiz; Burgers! Na 2 broodjes zijn we in de auto gestapt voor een rondje MacDrive voor ijsjes.
Op donderdag had Mats een fifa-avond georganiseerd in ons huis. Een overvolle woonkamer vol gezelligheid met ook een aantal andere Nederlanders!
Vrijdagavond zijn we gaan chillen voordat iedereen op stap ging. Het was eigenlijk de bedoeling dat dit een pre-drink werd met veel drank en bierpong, MAAR ze hadden een leuke hond en Guitar Hero op de XBox. Dus Lisa heeft zichzelf die avond prima vermaakt!

Ik zal proberen jullie de komende tijd wat vaker op de hoogte te houden en zodra de foto's online staan, zal ik deze uiteraard met jullie delen!
Liefs vanuit Mexico (L)

  • 05 September 2016 - 10:46

    Hannie:

    Leuk om weer iets van je te horen. Als ik het zo lees gaat het prima daar in het mooie Mexico. Kijk weer uit naar het volgende reisverslag. Groetjes Hannie en Henk

  • 05 September 2016 - 11:53

    Tante Tine:

    Lieve Lisa,
    Adembenemend zoals jouw dagen zich vullen.
    Je ziet veel en ontmoet veel mensen en daarbij nog lessen en studie.
    Hoe meer Spanjaarden je ontmoet hoe makkelijker je de taal te pakken zult krijgen. Ik wens je alle goeds en lees graag je volgende belevenissen.
    Hou je! tante tine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puerto Vallarta

Lisa

My adventures while staying in Mexico!

Actief sinds 20 Juli 2016
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 9200

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 28 December 2016

Guadalajara Mexico

Landen bezocht: