Heel veel water - Reisverslag uit Ciudad Valles, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu Heel veel water - Reisverslag uit Ciudad Valles, Mexico van Lisa Bevers - WaarBenJij.nu

Heel veel water

Door: Lisa Bevers

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 November 2016 | Mexico, Ciudad Valles

Hola Hola!

Het einde van dit semester is nu echt in zicht en dat betekent: REIZEN. Voordat ik drie weken samen met Mats op pad ga (zonder laptop), wil ik jullie nog één keer op de hoogte brengen van mijn avontuurtjes.

10 - 17 november
Op vrijdag heeft Mats de poging gewaagd om worstenbroodjes te maken. Houd in gedachte dat onze oven niet volledig warm wordt en het brooddeeg van de lokale bakker komt; het brood hier in Mexico kan je één dag later gebruiken om iemand flinke hoofdpijn te bezorgen. De worstenbroodjes waren helaas ook niet echt een succes... Ik besloot dat het maar eens tijd werd om te kijken of de Mexicanen ook haren kunnen knippen; ja hoor! Verder ben ik zodra het donker werd naar de heuvels buiten de stad gereden met Naza. Hier hebben wij in een winkelcentrum op 3 hoog koffie gedronken met een uitzicht over de stad.
De volgende dag was het park het originele plan. Echter regende het al 3 dagen in Mexico :( Dus we besloten maar te gaan shoppen. Ik vond het tijd voor een tweede trui en twee extra lange broeken met dit Nederlandse weer. Ook de volgende dagen op zoek gegaan naar binnen activiteiten: BOWLEN! Speciaal voor Emma, mocht je dit lezen: In de avond heb ik mijn roomies jouw pizza recept laten proeven! Iedereen was meer dan tevreden haha. Daarnaast nog naar de VIP bioscoop geweest; voor ongeveer 9 euro naar de film met service tot aan je stoel. Niet zomaar een stoel, nee een enorme leren fauteuil, bedienbaar met afstandbediening en voor iedereen een dekentje.

Op 16 november heb ik mama een hartaanval bezorgd met de boodschap dat ik hier volgend semester graag nogmaals terugkom! 5,5 maand Mexico is niet voldoende. Gelukkig was ze al snel bijgekomen en zag ze het positieve er van in! <3

18 - 21 november
HUASTECA! Hier keek ik al een tijdje naar uit. In de avond in de bus gestapt voor een 9 uur durende reis naar deze prachtige omgeving. 's Morgens vroeg stonden wij bovenaan de koude rivier. Dit zou normaal gesproken alles behalve vervelend zijn met ongeveer 30 graden, maar het weer in Mexico zat helaas tegen... Dit kon de pret niet dollen, dus wij HOP dat water in. Mee met de stroming tot aan de volgende waterval om daar vervolgens vanaf te springen! OMG WAT GAAF. Later in de middag bevonden wij ons op een prachtige locatie met helderblauw water, hier volgde natuurlijk een fotoshoot! Foto's volgen nog ;)
De volgende ochtend om 06:15 uit de veren, ontbijten en weer hop die bus in. Castillo de Sir Edward James was de bestemming! Kasteel resten midden in een soort jungle waar je oneindig kon ronddwalen, wonderbaarlijk weer. In de middag zijn we in grote roeiboten gestapt, op naar een eilandje waar we hebben genoten van warme maiskolven met mayonaise en kaas, YAMMIE. Echter heel jammer van het weer, het water was namelijk niet helder blauw maar zag wat bruinig van het losse zand.
Ook de laatste dag moesten wij weer om 06:15 op en de bus in. Hier van een rotswand gesprongen, door grotten gezwommen en met de stroming meegegaan. Toen was het al tijd om terug te keren naar GDL. Onderweg in een klein dorpje gestopt met één uur de tijd om te eten. Nu kan zo'n gehucht met slechts twee eettentjes het uiteraard niet aan als er ineens 30 man binnen zit... Na 50 min. had iedereen zijn of haar eten, behalve ik: de meest langzame eter. Ik ben dus maar gaan vragen of ze het wilden inpakken om mee te nemen de bus in. Na ruim een uur kreeg ik mijn plastic zakje dan ook eindelijk. Toen ik alvast wat frietjes wilden pakken en dus de plastic zak open deed, keek ik recht in de ogen van een vis!! JA inderdaad, ik kreeg het verkeerde; een hele vis met staart, huid, ogen en al... Mijn eetlust was over.

22 - 26 november
Deze een naar laatste week doe ik het overdag rustig aan. Bijna geen school meer, alleen nog werken aan de eindprojecten. Verder lekker naar de sushi bar geweest om onbeperkt sushi te eten. Mijn nagels laten lakken voor een prikkie. Souvenir shoppen voor het thuisfront. Kortom, de laatste loodjes. Vanavond heb ik ook het laatste feest van het semester!

Aankomende week nog 2 presentaties en 1 tentamen en dat zit mijn minor erop! Ik kan alvast melden dat ik het sowieso heb gehaald. Nu is het tijd om de laatste voorbereidingen voor mijn 3 weken reis met Mats te treffen. Ik heb er zin in! Op 1 december vliegen wij naar Cancun om voor 17 dagen Yucatan en Quintana Roo te ontdekken. De 18e steken wij over naar Cuba om vervolgens kerst in Guadalajara te vieren. (Kerst met ruim 25 graden!!!). Kortom, een goed vooruitzicht. Ik ga nu nog even genieten van mijn laatste dagen hier in Guadalajara <3

Tot over een maand alweer ;)
Dikke Kus


  • 26 November 2016 - 23:24

    Monique:

    Kan me voorstellen dat je eetlust over was na die vis haha.
    Wat het weer betreft, stop die trui en lange broek maar rustig in je koffer. Hier vriest het 's nachts en ook overdag was het vandaag niet echt lekker....
    We gaan aftellen tot we je voor 'n maandje weer in ons land hebben.
    Geniet van die reis met Mats, maar informeer je even goed over de situatie in Cuba na vandaag. Veiligheid voor alles.....
    Tot de 29e december.

  • 27 November 2016 - 00:41

    Ellis:

    Ja, jouw beslissing om straks nogmaals richting Mexico af te reizen is hier besproken.....
    We zagen het al helemaal zitten om eens een x koffie te gaan drinken in Valencia......
    tja, gaat hem dus niet worden, Mexico is 'n beetje ver voor 'n bakkie leut!
    Wel mooi trouwens dat het afscheid over een paar weken wat makkelijker zal zijn, je komt er tenslotte weer terug!
    Geniet van alles wat jullie nog gaan bezoeken en ondernemen en tot snel!
    Dikke kus, moi

  • 27 November 2016 - 09:45

    Sandra:

    Zoals je ziet heb ik de "hartaanval " overleeft . In ieder geval geen blijvende schade aan over gehouden gezien mijn reactie Nu

  • 27 November 2016 - 11:23

    Hannie:

    Fijn om te horen dat je je minor gehaald hebt. Had ook niet anders verwacht van jou. Je moeder is al aan het idee gewend dat je terug gaat naar Mexico. Wie weet komt ze je daar nog opzoeken. Maar ga eerst nog maar lekker genieten van je tijd daar. Cuba zal zeker ook erg mooi zijn. Veel plezier nog.

  • 27 November 2016 - 15:40

    Tante Tine:

    Lieve Lisa,
    We zullen sinterklaas volgende week de groeten doen en zeggen dat je er ( helaas ) niet bent. Zullen hij en zijn Pieten erg vinden!
    Fijn dat je je minor gehaald hebt en er nu nog even uit haalt wat er in zit.
    Geniet er van en weer welkom in Holland!

  • 28 November 2016 - 09:52

    Sally:

    Lisa, ik geniet van je enthousiasme in je verhaal
    Geniet met volle teugen zou ik je zeggen, maar dat is geloof ik niet nodig.
    Je ervaart je trip op zoveel verschillende manieren; studeren, ontmoeten van nationale en internationale studenten, vrienden, families, cultuur - eten en muziek, natuur, jongens en reizen :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Ciudad Valles

Lisa

My adventures while staying in Mexico!

Actief sinds 20 Juli 2016
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 9206

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 28 December 2016

Guadalajara Mexico

Landen bezocht: